orașele curajoase din jurul Muntelui. Etna

hoteluri lângă Etna

ascensiunea noastră planificată spre craterele Mt. Etna fusese dejucată din cauza vânturilor puternice. Așa că găsindu-ne cu o zi frumoasă, însorită și nimic altceva de făcut, am sărit înapoi în mașină și am făcut o călătorie lungă în jurul vulcanului.

am decis să ne deplasăm în jurul Etnei în sensul acelor de ceasornic și am început călătoria noastră la ora 6 pe cadran. Nicolosi este principalul oraș de pe fața sudică a Etnei, la zece mile spre sud de vârf. Drumul spre Refugio Sapienza duce de aici, deci este cea mai bună bază pentru planificarea excursiilor la Mt. Etna. Nicolosi găzduiește o populație turistică de 7000, iar în 1669 a fost complet distrusă de una dintre cele mai violente explozii ale vulcanului.

de-a lungul zilei, Eu și J Ecocrgen dezbateam motivele orașelor cocoțate atât de încrezător în umbra celui mai activ vulcan din Europa. Dacă nu trebuie, de ce să cheltuiți timp și bani construind un oraș într-o locație care va fi aproape sigur distrusă într-o zi? Ca și în cazul celor mai discutabile/periculoase decizii, principalul motiv pentru care aceste orașe au apărut pe Etna este economic. Solul vulcanic este bogat fertil, permițând o gamă largă de agricultură. Podgoriile abundă în jurul Muntelui Etna, la fel ca livezile pline de lămâi și portocali și câmpuri de fenicul, migdale și anghinare.

încă. Nu este ca și cum fluxurile de lavă aplatizate de oraș se întâmplă tot timpul, dar se întâmplă! Într-una din aceste zile, Nicolosi se duce în jos. Vom încerca să nu spunem”ți-am spus așa”.

înapoi pe drum, am venit peste orașul Adrano la aproximativ 7:30 pe fața de ceas a Etnei. Am ajuns la ora prânzului într-o duminică și am fost uimiți să găsim acest oraș mare de 35.000 de suflete aproape complet pustiu. Am zăbovit puțin în centrul orașului, unde există un castel Norman destul de mișto, dar nu am petrecut prea mult timp. Muream de foame și nu era niciun restaurant în Adrano deschis pentru afaceri.

am avut mai mult noroc în Randazzo, pe partea de nord a muntelui, doar timid de miezul nopții pe cadran. Acest mic oraș istoric este superb și, în ciuda faptului că este cel mai apropiat oraș de Etna, a reușit cumva să scape continuu de mânia Sa. Cu o serie de biserici frumoase, Arcade și palate de văzut, plimbarea noastră prin Randazzo a fost surprinzător de plină de satisfacții și chiar am găsit un loc unde să luăm o gustare. Acesta a fost cel mai plin de viață dintre orașele prin care am condus și am fi putut petrece fericit mai mult timp aici.

restul drumului nostru, de-a lungul părții de Est a muntelui, a trecut repede; o mare parte din acesta a fost pe autostrada care leagă Catania de Messina. Deși nu a fost la fel de interesant ca o excursie la partea de sus ar fi fost, văzând Mt. Etna din toate părțile sale a fost o consolare decentă. Și peste cincizeci de ani, când auzim la știri că Adrano, Randazzo sau Nicolosi au fost îngropați sub lavă, putem spune „Am fost acolo!”