ce să faci în Trieste, orașul nostru preferat din Italia

Ultima actualizare pe 3 octombrie 2019 de Sarah și Justin

Italia găzduiește destul de multe destinații turistice populare. Dar orașul nostru preferat din Italia este unul despre care poate nu ați auzit niciodată: Trieste. Sincer, nici noi nu știam prea multe despre asta înainte de a vizita. Dar odată ce am făcut-o, am fost agățați. Este un oraș cu adevărat unic datorită istoriei și locației sale și care se arată în arhitectura, mâncarea și atmosfera sa generală. Deci, suntem aici pentru a vă spune ce să faceți în Trieste, inclusiv:

• lucruri de făcut în Trieste, inclusiv atracțiile de top ale orașului
  • excursii de o zi de la Trieste
  • restaurante Trieste, baruri, și locurile noastre preferate gelato desigur!

sperăm că după ce ați citit, veți înțelege de ce Trieste este orașul nostru preferat din Italia.

despre Trieste, Italia

Palazzo del Governo, Trieste Italia

Trieste nu este listat pe majoritatea itinerariilor Italiei din cauza locației sale. Este în nordul Italiei, dar abia. Ascuns în colțul Mării Adriatice, chiar la granița Sloveniei, cu siguranță nu este cel mai ușor loc pentru a ajunge din alte destinații turistice italiene. Este la aproximativ două ore de Veneția cu trenul, deci nu este cea mai bună excursie de o zi. Și, în plus, sunt atât de multe de văzut și de făcut în Trieste, cu siguranță veți dori să stați o noapte (sau o săptămână!).

Trieste are o istorie interesantă. Așezarea în zonă poate fi urmărită până în mileniul 3 î.hr. Până în secolul 2 a făcut parte din Republica Romană. Și numele său, Tergeste, a fost înregistrat de Iulius Cezar.

mulți ani mai târziu, după secole de lupte (ca oraș liber) cu Veneția, Trieste a cerut protecție și sprijin din partea ducelui de Austria. Trieste a fost un oraș foarte important în secolele care au urmat. Datorită poziției și portului său, a beneficiat de un aflux de comercianți și antreprenori bogați, internaționali.

la începutul secolului al 19-lea, Trieste a fost un loc popular pentru artiști și scriitori. Orașul este bine cunoscut pentru că este o bântuire iubită a lui James Joyce care a trăit și a scris acolo mai mult de un deceniu.

după Primul Război Mondial, Trieste a devenit parte a Italiei. După al doilea război mondial, Trieste a fost împărțită în două cu o zonă (a) sub conducerea aliaților și o zonă (B) guvernată de Iugoslavia. Zona A a fost anexată cu Italia în 1954, iar problemele de frontieră din jurul zonei B au fost soluționate în 1975.

în prezent, Trieste este capitala regiunii Friuli-Venezia Giulia din Italia. Aceasta este, de asemenea, interesant, o regiune autonomă, ceea ce înseamnă că i se acordă un statut special și o constituție.

Surse:
https://www.britannica.com/place/Trieste-Italy Accesat La 12 Martie 2019.
https://www.ictp.it/visit-ictp/about-trieste/triestehistory.aspx Accesat La 12 Martie 2019.
http://www.museojoycetrieste.it/english/the-trieste-of-james-joyce/ Accesat La 12 Martie 2019.

lucruri de făcut în Trieste

am vizitat prima dată Trieste într-o călătorie în nordul Italiei. Nu știam aproape nimic despre asta, dar ne-am îndrăgostit. Ne-a plăcut atât de mult, de fapt, încât atunci când plănuiam ultima etapă a călătoriei noastre în jurul lumii, am făcut o prioritate să ne întoarcem. Așa că, pe parcursul a două călătorii, am petrecut în total cinci zile în Trieste.

după cum vă puteți imagina citind istoria orașului, există atât de multe de făcut în Trieste. Deși centrul este suficient de mic pentru a vedea pe jos, este plin de atracții de la clădiri impunătoare din epoca austriacă sau până la ruine romane antice.

Piazza Unit d ‘Italia

clădirea Primăriei din Piazza Unit d' Italia, Trieste

Piazza Unit d ‘ Italia este inima orașului Trieste. Este considerată cea mai mare piață a orașului orientată spre mare din Europa, ceea ce este un fel de distincție amuzantă. Căptușit cu clădiri albe masive, ornamentate pe cele trei laturi care nu sunt orientate spre mare, se simte mare și destul de impresionant.

în afara piazza, există un dig care duce în Marea Adriatică, care este un loc frumos pentru a vă relaxa și a privi apusul soarelui.

Apus de soare pe un dig care duce la Marea Adriatică, Trieste

Teatro Romano

ruinele romane de la baza unui ampiteatru, Trieste

chiar jart în mijlocul orașului sunt ruinele unui amfiteatru Roman antic (Teatro Romano). Se crede că a fost construit la mijlocul secolului 1 D.HR. Teatrul este situat la doar câteva blocuri înapoi de Piazza Unit d ‘ Italia și în partea de jos a dealului San Giusto.

în opinia noastră, cel mai tare lucru despre aceste ruine romane este că sunt chiar în mijlocul orașului modern. Suntem mai obișnuiți să vedem ruinele antice în propria lor zonă specială. Nu astea. Înconjurat de clădiri rezidențiale, există chiar și un supermarket chiar lângă ușă (unde, desigur, am mers la cumpărături).

pentru împătimiții de Arheologie acolo, a verifica afară acest tur rece auto-ghidat de site-uri ale orașului.

dealul San Giusto

piloni vechi de cărămidă în fața unui castel care arborează steagul Italian, Trieste

există mai multe ruine romane și vederi mai incredibile, care trebuie văzute din vârful dealului San Giusto. Este locația celei mai vechi așezări cunoscute din oraș. Este, de asemenea, locația impresionantului Castel San Giusto, care a fost construit în perioada în care Trieste a intrat sub controlul și protecția Austriei. Din fericire, castelul nu a văzut niciodată multă activitate militară, așa că a supraviețuit destul de mult în tact. Ruinele romane se află în afara castelului și creează un contrast interesant. Tot locul este destul de rece, și vă va lua o oră sau cam asa ceva pentru a explora. Punctele de vedere din partea de sus sunt deosebit de frumos (chiar și într-o zi oarecum ceață ca am avut). Catedrala San Giusto se află, de asemenea, pe vârful dealului. Și există un muzeu și o armură pentru a verifica prea.

am luat autobuzul public 24 până în vârful dealului și am mers înapoi spre centru (surprinzând o vedere a teatrului Roman care se află în partea de jos).

vedere încețoșată peste Trieste și o parte a Adriaticii

mersul pe jos și rătăcirea

Canal cu bărci în Trieste, Italia

așa cum facem adesea clar în postările noastre de pe blog, ne place cu adevărat să ne plimbăm și să rătăcim prin orașe. Trieste este un loc minunat pentru a face acest lucru, deoarece oferă destul de o varietate de lucruri să se uite la.

există un canal mare numit, în mod corespunzător Marele Canal. La final se află impresionanta Biserică Sant ‘ Antonio Taumaturgo. Se află în spatele unei piețe cu același nume, care găzduiește adesea piețe alimentare. Pe drum se află și frumoasa biserică ortodoxă sârbă, Templul Sfintei Treimi și Sfântul Spiridon. Și pe Ponte Rosso, este o statuie faimoasă a lui James Joyce.

cu dealuri peste tot, o privire pe o stradă laterală poate oferi o perspectivă interesantă. Există, de asemenea, clădiri foarte mari frumoase pe care nu le puteți aștepta. Și, desigur, există apa, cu priveliștile sale superbe și relaxante (mai ales la apusul soarelui).

stradă aglomerată cu case construite pe dealuri în depărtare, Trieste
clădire atractivă în Trieste, Italia

Apus de soare peste dig și Marea Adriatică, Trieste

simt al orașului este foarte diferit de alte orașe italiene le-am vizitat, dar asta e ceea ce face unic și de ce ne place.

<< Citiți cele 3 recomandări pentru un itinerar din nordul Italiei pentru a obține mai multe idei pentru călătoria dvs. în Italia >>

muzee din Trieste

sculptura unei femei rabatabile în fața unei ferestre largi pe malul apei Trieste

Muzeul Revoltella este jumătate palat din secolul al 19-lea, jumătate muzeu de artă modernă. Este un loc unic de vizitat și există o cantitate extraordinară de artă prezentă. Puteți petrece cu ușurință câteva ore acolo. Muzeul are, de asemenea, un spațiu frumos în aer liber, cu vederi minunate, unde servesc aperitivo.

nu am ajuns la alte muzee din Trieste, dar sunt destul de puține. Unele dintre cele mai unice locuri de vizitat includ Muzeul Joyce (despre scriitor), Muzeul de artă orientală (care prezintă o colecție de amprente japoneze) și Centrul științific Immaginario Scientifico (un muzeu interactiv, multimedia, care ar fi distractiv pentru copii).

puteți citi mai multe despre toate muzeele din Trieste aici.

excursii de o zi de la Trieste

Castelul Miramare

frunziș colorat în creștere pe Castelul Miramare-Trieste, Italia
Castelul Miramare din Trieste

Castelul Miramare este încă din punct de vedere tehnic în Trieste, dar o călătorie acolo vă va duce în afara centrului orașului și vă va transporta într-o altă epocă. Este doar aproximativ o jumătate de oră în afara orașului și este absolut, cu siguranta, 100% ceva ce doriți să vedeți într-o excursie la Trieste. Castelul în sine este superb. A fost construită între 1856 și 1860 de Ferdinand Maximilian de Habsburg. Am vizitat în noiembrie, iar culorile toamnei contrastau frumos cu Castelul alb strălucitor.

vedere la apă de la Castelul Miramare din Trieste

motivele și priveliștile din jur sunt destul de speciale. Castelul este situat chiar pe Golful Trieste. O pădure se află în spatele ei, ceea ce este distractiv de explorat. Pe jos de la castel la drumul principal (în cazul în care se oprește autobuzul), vă puteți bucura de unele vederi foarte mare de apă și zona.

vedere de dealuri, vile și mare în Trieste, Italia

este nevoie de aproximativ 20 de minute pentru a ajunge la Castelul Miramare la Trieste cu trenul, și aproximativ 40 de minute cu autobuzul (6 sau 36).

Opicina

o altă scurtă călătorie în afara orașului este la Opicina. Când am vizitat prima dată, am făcut o plimbare cu tramvaiul rece (care s-a transformat într-un funicular la cea mai abruptă întindere) până la stația Obeliscului. Din păcate, când am vizitat anul acesta, tramvaiul a fost închis, așa că nu am mai apucat să facem din nou călătoria. De fapt, este încă închis (din martie 2019). Dar există un autobuz pe care îl puteți lua acolo. Odată ce ajungeți la Opicina, există o priveliște minunată asupra orașului. Și există o plimbare puteți lua la omonim vin Bulbuc lui, Prosecco (o dată un sat, acum o suburbie a orașului).

Trieste restaurante, baruri, și, desigur, gelato

placă mică de paste cu brânză și șuncă-Trieste
placă de șuncă, cartofi, verdeață și muștar în Trieste
placă mică de proscuitto și verdeață în Trieste

Baracca e Burattini

când am vizitat Trieste pentru prima dată a fost ca parte a unei călătorii în nordul Italiei, unde am vizitat alte patru orașe, inclusiv Bologna. Bologna este cunoscută pentru mâncarea sa, dar cea mai delicioasă și memorabilă masă a fost la un mic restaurant din Trieste. Baracca e Burattini este un restaurant acasă, relaxat, cu mâncare uimitoare. Am revenit anul acesta și nu am fost dezamăgiți. Mâncărurile noastre preferate au fost florile de dovlecel prăjite, servite cu prosciutto și mozzarella, și pastele lor de casă, inclusiv o lasagna de dovleac unică și gustoasă.

Siora Rosa

Trieste este cunoscută și pentru bufetele sale, care au o influență Est-Europeană. La ultima noastră vizită, am avut o masă mare, mare, ridicol de ieftină la unul dintre ei. Siora Rosa este în cărți de ghid și recomandat de cele mai multe hoteluri, așa că devine ocupat, dar este opusul turistic. Personalul este foarte prietenos și de ajutor, deoarece există atât de multe lucruri diferite la comanda. Farfuriile noastre erau pline cu legume, paste delicioase și șuncă care ne aminteau de Praga.

Osteria Marise

Osteria Marise este un pic mai luxos și mai modern, dar are încă mâncăruri de paste pe care sperați să le mâncați în Italia. De asemenea, aveau pește cu adevărat gustos.

Gelato

există un gazillion magazine gelato în întreaga Trieste. Favoritele noastre sunt Gelateria Marco (în spatele Piazza Unit din Italia, lângă Teatrul Roman) și Gelateria Zampolli (aproape de gara principală, cu o selecție ridicol de mare).

Aperitivo in citt XV Vecchia

măsline, paste și cocktailuri la un bar din Trieste

dacă doriți să vă bucurați de un spritz sau altceva cu aperitivo-ul dvs., puteți ajunge într-unul dintre locurile mai mari din apropierea Piazza Unite A. D ‘ Italia sau să vă îndreptați spre orașul vechi (citt). Este un cartier răcoros de explorat cu străzile sale mici, cu clădiri frumoase și, în unele locuri, fără mașini. Există o tona de baruri pentru a pop doar în pentru aperitivo, deci plimbare în jurul și a vedea ce apeleaza la tine.

Gran Malabar

regiunea Friuli-Venezia Giulia din Italia este, de asemenea, bine-cunoscut pentru vinul său (Amintiți-vă am spus Prosecco a fost în apropiere?). Nu știam nimic despre asta înainte de a vizita Trieste, așa că a fost distractiv să învățăm și să gustăm. Și, din fericire, ne-am bucurat cu adevărat de ceea ce am gustat. Deși nu am avut șansa de a face degustări de vinuri în afara orașului, nu am simțit că am pierdut prea mult, având în vedere tot ce este oferit în restaurantele orașului.

Gran Malabar este cel mai bun loc din Trieste pentru a încerca aceste vinuri locale, în special în timpul aperitivo. Am făcut cea mai mare parte degustare de vinuri noastre aici, împreună cu salumi gustoase. Este un loc super local, cu toată lumea doar agățat, chat, și (desigur) se bucură de vin.

Mastro Birraio

numărul nostru unu, nu poate lipsi loc în Trieste, cu toate acestea, este… un bar de bere. Am spus Trieste a fost un loc unic! Mastro Birraio este unul dintre cele mai bune baruri de bere la care am fost în lume. Proprietarul, Daniele, este un tip super prietenos, căruia îi place să dea recomandări (pentru bere și orașul său). Ei au o selecție minunat de sticle din întreaga lume. Și la robinet, el are o fabrică de bere locală, Zanna, care are beri făcute din hamei Sloven. Ea a făcut o astfel de impresie mare pe noi în timpul primei noastre vizite, nu am putut aștepta să se întoarcă.

Hoteluri în Trieste

când am vizitat pentru prima dată Trieste, am decis să cheltuim banii pentru a sta la cel mai Central hotel situat, Palatul Savoia Excelsior, care este chiar lângă Piazza Unit din Italia. Am avut o cameră mare cushy, cu propriul atrium! Micul dejun tip bufet a fost masiv și absolut delicioase și, așa cum am mâncat, am fost tratați la o vedere a apei prin podea sala de mic dejun la tavan ferestre. Am plătit aproximativ $130 pe noapte și cu siguranță a primit mai mult decât în valoare de banii noștri.

în acest an, însă, funcționam pe un buget ușor diferit. Așa că am optat să stați la B mai puțin scumpe&B, Camere de tip boutique Carducci. Un loc mic, administrat de o familie, este la 10 minute de mers pe jos de gara principală și chiar mai aproape de Canal Grande. Camera noastră era mică, dar curată și aerisită. Ne-am bucurat de micul dejun tipic în stil European, cu carne și brânză și fructe și legume, dar mai ales croissantele proaspete pe care proprietarii noștri le-au cumpărat în fiecare dimineață. Și a fost doar în jurul valorii de $80 pe noapte.

<< rezervați acum un sejur în Trieste>>

un amestec excelent de Italia și Europa de Est, Trieste este un oraș atât de unic, delicios și minunat. Este cu siguranță un loc în care ne putem vedea întorcându-ne.