En Første-Timer Guide Til Å Tilbringe 4 Dager I Lisboa

Bom dia! Det virker som det var for alltid siden (siden vi ikke kan reise nå), men tidligere i år tilbrakte jeg 4 dager i Lisboa, Portugal med en av vennene mine. Lisboa har vært på listen min siden jeg tilbrakte 3 dager I Barcelona over tre år siden OG MLK helgen var den perfekte tiden å besøke. Dette innlegget er lang forfallen så hvis du planlegger en tur Til Portugal, her er hvordan Vi Gjorde Lisboa i 4 dager og utflukter du kan legge til en utvidet helg I Lisboa reiserute.

4 Dager I Lisboa Reiserute Photoshoot På Ascensor da Bica
Fotografering På Bica De Duarte Belo

Reiser til Lisboa fra NYC

siden jeg begynte på skolen, har Jeg lært å dra nytte av å reise i skolepauser med poeng og miles fra kredittkortene mine og betale dem for å ikke akkumulere gjeld. Jeg brukte 30.000 SkyMiles og betalte litt mindre enn $ 70 for en fire dagers tur til Lisboa etter skatter og avgifter. Jeg hadde en direkte flytur Fra New York City Til Amsterdam med en 6-timers layover før du dro Til Lisboa og fløy fra Lisboa til New York nonstop. Dette var i utgangspunktet en solotur, men min venn hoppet på omtrent to uker før og betalte litt over $ 600 for flyet og hotellet i 4 dager I Lisboa, OG kom FREMDELES før meg siden hun var på et annet fly. Under min layover tok jeg en 20-minutters togtur Fra Schiphol Flyplass Til Amsterdam Centraal, men ingenting var virkelig åpent klokken 7. Jeg gikk rundt Sentrum I Amsterdam og tok bilder før jeg dro tilbake til flyplassen.

Layover I Amsterdam før du reiser Til Lisboa i 4 dager
Vandre Rundt Amsterdams Sentrum

Pro Tips: hvis DU har en langdistanseflyvning PÅ TAP Air Portugal som stopper I Portugal, kan DU holde deg opptil 5 dager i Lisboa eller Porto uten ekstra kostnad for flyet ditt med TAP Air Portugals stopover-program. Reisende som drar nytte kan motta fordeler på hoteller, restauranter og aktiviteter. Hadde jeg visst om dette tilbudet for tre år siden, ville jeg definitivt ha gjort min solotur en 2-for – 1 spesiell.

Beste Tiden Å Besøke Lisboa

det flotte Med Lisboa er været er ganske fint året rundt. Etter min forskning har jeg lest i løpet av året, temperaturene varierer fra 47°F-83°F. i løpet av vår utvidede helg i Lisboa var været ganske mildt med sporadisk regn, mellom 60°F-65°f grader og meget solfylt. Det var til og med anledninger da jeg tok av meg kappen fordi jeg var for varm. Hvis Du besøker Portugal i vintermånedene, sørg for å legge til en pakkbar puffer jakke eller puffer vest, en liten paraply, og et par solbriller til pakkelisten.

Overnatting I Lisboa

De beste områdene å bo I Lisboa Er Baixa, Bairro Alto, Avenida Da Liberdade og Alfama. Disse nabolagene ligger i hjertet av sentrum og gangavstand fra store turistattraksjoner, restauranter, transport og butikker. Her er et kart over budsjett til luksushoteller i Lisboa enten du overnatter eller 3-4 dager i Lisboa før eller etter en tur til En annen By I Portugal.

Booking.com

hvis du vil spare penger, bo utenfor sentrum og få et hotell i nærheten av bussen eller t-banestasjonen. Vi bodde PÅ EXE Saldanha som er et boutiquehotell 15 min fra flyplassen i forretningsområdet. GJESTER på EXE Saldanha får gratis vann & velkomstdrink ved innsjekking, rommene har kjøleskap og det er en matbutikk rett over gaten for å kjøpe snacks og drikke hvis du vil. Hotellet har også en bar og frokost tilbys daglig for rundt €10, men vi tok fordel av kafeer og restauranter i nærheten. Vi bodde i separate rom og siden det var vinter og off-season, betalte jeg litt over $215 for hele oppholdet inkludert skatter og avgifter.

Hvor å bo I Lisboa i 4 dager-EXE Saldanha
EXE Saldanha Lobby

Å Komme Seg Rundt Lisboa: Kjøp Lisboa-Kortet

Uber og drosjer er tilgjengelige i Portugal, Men Lisboa-Kortet er clutch! Med 24, 48 og 72-timers alternativer inkluderer Lisbon City Card (Eller Lisboa Card) gratis transport På Lisboa Metro metro og busser, trikker, museer, monumenter, steder av interesse og mer! Vi kjøpte en 48 timers Lisboa kort for vår ferie helg I Lisboa på flyplassen for å komme seg rundt fredag-søndag ettermiddag. Jeg først tok Uber til noen punkter av interesse, men etter å finne ut transitt system, det var lett å komme seg rundt Med Lisboa City Card.

Kjøp Lisboa bilen for å utforske Lisboa i 4 dager
Kjøpe Lisboa Kortet På Flyplassen

Utforske Lisboa i 4 Dager

som mange av dere vet jeg er en «finne ting å gjøre, men åpnet for noe» slags reisende. Selv om vi hadde viktige elementer satt og lagret i Vår Lisboa reiserute, går mine venner og jeg vanligvis med strømmen når vi reiser. Hvis du leter etter ting å gjøre I Lisboa i 4 dager, her er noen aktiviteter, utflukter, og mulige dagsturer du kan legge Til Lisboa reiserute.

Lisboa Reiserute Dag 1-Innsjekking Og Velkomstmiddag

siden jeg sjekket inn på hotellet sent, ble vår første natt brukt til å fange opp og gjøre endelige ordninger til Vår 4 dagers Lisboa reiserute. Vi hadde middag på en nærliggende restaurant anbefalt av hotellet Kalt Alcaparra som serverte yummy tapas og god vin.

Lisboa Reiserute Dag 2-Lisboa Sentrum & Mat Mat Tur

på vår andre dag I Lisboa som også var vår første hele dagen, vi tilbrakte morgen og ettermiddag utforske sentrum på våre photoshoots. På disse photoshoot / byturer ser vi De mange kunstmaleriene I Lisboa, gikk ned den veldig tomme Rosa Gaten, skutt bilder På Bica De Duarte Belo, Praca do Comercio, Cais do Sodre, Timeout-Markedet, hadde yummy Forbié De Nata Fra Manteigaria og mer.

Forbié De Nata Fra Manteigaria I Lisboa
Forbié De Nata (portugisisk vaniljesaus terte) Fra Manteigaria

om kvelden dro vi på en portugisisk Mat-Og Vintur hvor vi samplet ost, bakverk, portvin, grønn vin, øl og andre drinker. Hvis Du Er Karibisk eller fra diasporaen, prøv saltfisk fritters! De var så gode min venn og jeg gikk tilbake hver dag for mer.

Drikke Øl På den portugisiske Mat-Og Vinturen
Ta en drink på Vår Portugisiske Mat-Og Vintur
Saltfisk Fritters I Portugal
DE BESTE Saltfisk fritters noensinne!

Lisboa Reiserute Dag 3-Dagers Tur Til Belem & African Lisbon Tour

den tredje dagen i Lisboa var langt den travleste som vi gjorde en dagstur Til Belem Og African Lisbon Tour. Belé ligger i vestlige Lisboa og har mange museer og interessante steder i Portugal, inkludert Belé Tårnet, Jer5imos Klosteret, Padrã dos Descobrimentos og Belé Palace. Hvis du har Ditt Lisboa-kort, kan du komme deg til belé tårnet og museer i området gratis eller til nedsatt pris. Selv om Vi ikke spiste, Er Belem også kjent for sine sjømatrestauranter og Tidligereé De Bel@m som er der de portugisiske vaniljesaus terter stammer fra.

4 Dager I Lisboa, Portugal - Besøk Belem Tower
Dagstur Til Belem

Hvis du vil lære om del om den tapte, dekkede, ukjente og stille historien om slaveri & kolonialisme i Portugal, anbefaler JEG Den Afrikanske Lisboa-Turen Med Naky. Den Afrikanske Lisboa-Turen er en blanding av historie med kultur og gastronomi, full av så mye informasjon og veldig interaktiv. Vi besøkte Også Den Afrikanske nabolaget for å prøve snacks. Turen varer 5 timer, inkluderer mye gange, og slutter med middag på En Afrikansk Restaurant. Når jeg gikk inn, hadde de ærlig talt meg på plantain & peppa saus så magen min var glad. 😋

På African Lisbon Tour
Middag På Tambarina I Lisboa Portugal
Okra Og stuet kylling Middag På En Cape Verdean Restaurant som heter Tambarina I Lisboa, Portugal

Lisboa Reiserute Dag 4 – Dagers Tur Til Sintra

på vår siste dag i Lisboa hadde vi brunsj På Zenith Brunch and Cocktails og tok en dagstur til Sintra. Lisboa-kortet tillot oss å ta toget Til Sintra og motta rabatt på hop on hop off-bussen. Pena Palace var #1 på vår liste vi var ikke i stand til å besøke fordi det stenger tidlig på søndager. Det er en grunn til Å reise Tilbake Til Portugal. Stopp På Vår Hop on Hop off Buss inkludert:

Largo Rainha D. Leonor

Søndagsbrunsj og zenith
Cabo Da Roca I Portugal
Cabo Da Roca
4 Dager I Portugal Dagstur Til Sintra
Dagstur Til Sintra, Portugal

Andre Ting Å Vite Om Å Besøke Lisboa, Portugal

Lisboa er Safe

Når jeg gjorde min forskning var jeg glad For Å vite At Lisboa er en ganske trygg by. Hvis du er en solo reisende, anbefaler jeg alltid å ta nødvendige forholdsregler om nabolaget du bor og vær oppmerksom på omgivelsene dine. Samlet de menneskene vi samhandlet med var svært vennlige og ga mange anbefalinger for vår nåværende og mulige fremtidige tur.

Bruk Komfortable Sko

Lisboa har mange åser og brosteinsgater. Bruk komfortable sko hvis du planlegger å gå rundt; føttene dine vil takke deg. Du kan også ta taubanen opp og ned noen åser eller bruke offentlig transport Med Lisboa-kortet for å komme seg rundt hvis du er lei av å gå.

Lisboa Er Rimelig

Av de håndfulle Europeiske byene jeg har besøkt, Var Lisboa en av de rimeligste. Ikke rart at Mange velger Å bo i Portugal når de går på pensjon. Maten, vinen og uber (da vi tok dem) var veldig billig i FORHOLD TIL NYC Og London. Mellom å spare penger på fly og hotell ved å reise om vinteren, for å bruke penger på mat og utflukter, brøt jeg knapt lommene mine.

Lisboa er Flott For Uteliv

på vår photo walk og African Lisbon tour, våre guider nevnt nattelivet er flott. Siden vi ble presset for tiden, fikk vi ikke nyte mye av nattelivet, men det meste av festingen er gjort I Barrio Alto. Vi lærte også ikke å komme dit for tidlig fordi de fester sent.